02 detsember 2013

Küsimus: Kaastundest võetud tütar üürile

08.07.2010

Küsimus: 

Olen 79 aastane pensionär.52 aastane tütar tuli 2 aastat tagasi minu poole palvega et ma võtaksin ta mõneks ajaks enda juurde elama kuna ta ise müüs korteri Rõuges.Aega on nüüd nii palju möödas aga ta enam pole huvitatud oma elamise muretsemisest.Käisin mai kuus neeruvähi lõikusel ja tagasi tulles oli mu üllatus suur kui ühe toa uksele oli pandud lukk ette ja kui ma küsisin selle teo põhjust ütles tütar et tal on siia jäämiseks tuline õigus ja kuna ta on närvidega puude saanud ei pea ta maksma ja ema on sunnitud teda üleval pidama.Oleksin väga tänulik kui te mind täpsemalt valgustaksite mis õigused minul kui korteri omanikul on .Korteri üür ja internet on minu maksta ja tema pole minu toetamisest huvitatud.Selle 2 aasta jooksul on ta mulle 3 korda 500 eek maksnud.Olgu ära öeldud et oleksin väga huvitatud et minu varast saaksid osa ka minu poeg ja teine tütar.Palun andke mulle head nõu . Ette tänades.

Vastus:


Teie mure on väga kurvastav, kuna on peresisene ning on raske öelda, mis oleks õige lahendus. Teie mõlemad tütrega olete ikkagi sellises seisus, et peaksite üksteist toetama ja oma kulusid tütar peaks ikkagi millestki maksma. ja Teie kõrget vanust arvestades (ja ka terviseseisundit) usun, et tütrel pole õigust nõuda midagi teie käest.. jah vanemad peavad oma teovõimelisi lapsi ülal pidama, küll aga Teie olukorras on see natukene teistmoodi. kirjast ei nähtu kahjuks, mida Te täpselt soovite saavutada (kas et tütar jääks elama, kuid maksaks osaliselt kulusid vms) ja millisele lahendusele loodate ja kõiki õigusi ma siia seega kirja panna ei saa. 
Teiste laste (poeg ja tütar) suhtes on nii, et seaduse järgi pärivad Teie lapsed Teie vara võrdsetes osades ehk siis jääb see korter kunagi nende kolme-kaasomandisse, kui kinkelepinguga või testamendiga ei ole teisiti määratud.